Aralık 2019 Fundamentals Milongasını Anibal Troilo ve arkadaşları’na ayırıyor ve böylelikle “Dört Büyükler” serisinin de sonuna geliyoruz.

Anibal Troilo da (1914 – 1975) diğer büyük tango orkestralarının şefleri gibi İtalyan kökenli bir aileden geliyordu. Babası ona “Ağlak” anlamına gelen “Pichuco” lakabını vermişti. Çok küçük yaşlarda çevresindeki barlarda dinlediği Bandoneon’un sesine aşık oldu. Annesi ona 10 yaşında iken 14 taksitte ödemek üzere 140 Peso’ya bir bandoneon aldı. Müzik dükkanının sahibi 4. Taksitten sonra vefat etti ve geri kalan ödemeyi talep eden olmadı. Troilo bu enstrümanı ömrü boyunca kullandı.

İlk performansını 11 yaşında yaptı ve ilk orkestrasını 14 yaşında kurdu. 16 yaşında Vardaro-Pugliese orkestrasında çaldı ve ardından Juan Maglio, Julio de Caro, Juan D’Arienzo, Angel D’Agostino, Juan Carlos Cobian, Luis Petrucelli orkestralarında ve Tipica Victor’da çaldı. 1937’de kendi orkestasını kurdu ve ilk 2 stüdyo kaydını bir yıl sonrasında gerçekleştirdi. Aynı yıl Yunan asıllı bir ailenin kızına aşık oldu ve evlendi. Bu orkestra 1971’e kadar devam etti ve 449 kayıt gerçekleştirdi. 1951’de en yakın arkadaşı ve bestelerinden bazılarının söz yazarı olan şair Homero Manzi’nin vefatı üzerine bir yıldan uzun süren ağır bir depresyona girdi ve anısına “Responso”yu besteledi.

Troilo’nun en yakın arkadaşı Homero Manzi adına 1951’de bestelediği “Responso”nun 1963 kaydı.

Troilo ünlü gitarist Roberta Grela ve Nuevo Tango’nun öncüsü Astor Piazzola ile de performanslar ve stüdyo kayıtları gerçekleştirdi.

Anibal Troilo 1970’de Asto Piazzolla Juan Carlos Cobián’ın “El Motivo”sunu düet olarak çalıyor.

Troilo’nun Pedro Maffia’nın müziğinden ve Ciriaco Ortiz’in bandoneonundan etkilendiği bilinmektedir. Pedro Maffia’ya ithafen yaptığı besteyi 1953 yılında kayıt altına aldı. İlk defa dahil olduğu Vardaro-Pugliese orkestrasının bandeneonisti ise Ortiz idi. Troilo’nun müziği renkli, derin, dramatik, yenilikçi ve yaratıcıdır. Her zaman bulunduğu dönemin ilerisinde üretmeyi başarmış ve Tango’nun gelişmesini sağlamıştır. Dans edilebilir Tango’ya olduğu kadar Nuevo Tango’ya da emek vermiştir. Orkestrasında zamanın en iyi enstrumantalistleri çalmış ve en iyi vokalistleri şarkılarını seslendirmişlerdir. Enstrumantalist ve orkestra şefi yönü ile olduğu kadar besteci olarak da çok üretkendir ve hafızalarda yer eden kompozisyonlarda imzası vardır.

Troilo’nun 1963’te kayıt altına aldığı bestesi “Danzarin”de Ezequiel Paludi ile Geraldin Rojas’ın 2015’te Hollanda’daki performansları

14/12/2019 tarihli Milongamızın Tanda ve Cortinalarının düzenli haline aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Bugünkü Tandalarımız “Troilo ve Arkadaşları” ve Cortinalarımız “Yunan müzikleri” olarak programlanmıştır. İyi dinlemeler!

SectionOrquestaVocalistYear / Period
CaminitoJuan MaglioInstrumental1927
La CumparsitaPedro Maffia – Pedro LaurenzInstrumental1926
TLuis PetrucelliInstrumental, Roberto DiazGuardia Nueva
TOrquesta Tipica VictorInstrumentalGuardia Nueva
VFrancisco CanaroErnesto FamaEarly Golden Age
TJulio De CaroInstrumentalLate Golden Age
TFrancisco CanaroCarlos RoldanLate Golden Age
MJuan D’ArienzoAlberto EchagüeEarly Golden Age
TAnibal TroiloInstrumentalEarly Golden Age
TJuan D’ArienzoAlberto EchagüeEarly Golden Age
VAnibal TroiloAlberto Marino, Francisco FiorentinoLate Golden Age
TAngel D’AgostinoAngel VargasEarly Golden Age
TAlfredo GobbiInstrumentalLate Golden Age
MAnibal TroiloFrancisco FiorentinoEarly Golden Age
TOsvaldo PuglieseRoberto ChanelLate Golden Age
TOsvaldo FresedoRoberto RayLate Golden Age
VJuan D’ArienzoInstrumentalEarly Golden Age
TLeopoldo FedericoInstrumentalTransition Era
TAnibal TroiloRoberto RufinoTransition Era
La CumparsitaAnibal TroiloInstrumental1952

Caminito Art Spotify Profili için:

https://open.spotify.com/user/kxmbqgbx0zo0qk8ags5y6qj0r?si=Mn7km9vJTYq7ZIAPo56Agg

Kategoriler: Genel

0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir